مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 13:302023-05-30اقتصادي

اختصاص 17 درصد جمعیت آماری بازماندگان از تحصیل به سیستان و بلوچستان


مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: این استان 17 درصد جمعیت آماری بازماندگان و تارکان تحصیل را به خود اختصاص داده و در این بین موضوع ترک تحصیل در شاخص نرخ گذر تحصیلی تاثیر مستقیمی دارد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: این استان 17 درصد جمعیت آماری بازماندگان و تارکان تحصیل را به خود اختصاص داده و در این بین موضوع ترک تحصیل در شاخص نرخ گذر تحصیلی تاثیر مستقیمی دارد.

حسنعلی میرعبدی روز سه شنبه در شورای ساماندهی بازماندگان از تحصیل آموزش و پرورش استان افزود: عوامل متعددی در فرآیند بازمانده شدن از تحصیل در سیستان و بلوچستان موثر است که می توان به فقر فرهنگی و اقتصادی، کودکان کار، پراکندگی و سخت گذر بودن مناطق و روستاها اشاره کرد.

وی بیان کرد: یکی از چالش های موجود در احصاء آمار واقعی بازماندگان از تحصیل عدم وجود سامانه کشوری و گزارش گیری از این موضوع است که کار را پیچیده و سخت کرده و مشکلات فراوانی را پیش رو قرار می دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: در دستگاه تعلیم و تربیت استان مولفه هایی از جمله حاشیه نشینی بویژه در شهرهای قطب، مهاجرت از روستا به شهر، افزایش فزاینده جمعیت آماری دانش آموزان، پراکندگی نامتعارف جغرافیایی و مواردی از این دست کار را برای مسوولان دشوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 17 درصد جمعیت آماری بازماندگان از تحصیل به سیستان و بلوچستان

اختصاص 17 درصد جمعیت آماری بازماندگان از تحصیل به سیستان و بلوچستان