مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 13:302023-05-30پزشكي

مصرف دخانیات در زنان 90درصد افزایش یافته است


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در سال های اخیر در گروه سنی 18 تا 24 سال شاهد افزایش مصرف دخانیات بوده ایم به صورتی که در بین زنان حدود 90 درصد و در بین مردان 34 درصد مصرف دخانیات افزایش داشته است.

- ایسنا/بوشهر معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در سال های اخیر در گروه سنی 18 تا 24 سال شاهد افزایش مصرف دخانیات بوده ایم به صورتی که در بین زنان حدود 90 درصد و در بین مردان 34 درصد مصرف دخانیات افزایش داشته است.

دکتر قاسم برجویی فرد سه شنبه 9 خرداد در جمع خبرنگاران افزود: دخانیات هزینه های جانی و مالی زیادی برای کشور دارد که به طور مثال متأسفانه حدود 60 هزار مرگ سالیانه ناشی از مصرف دخانیات در کشور برآورد شده است.

وی با اشاره به هدر رفت سالانه حدود 40 هزار میلیارد تومان برای خرید سیگار و تنباکو در کشور ادامه داد: تحمیل هزینه سالیانه بیش از 60 هزار میلیارد برای درمان بیماری های مرتبط با دخانیات بر بخش سلامت کشور و همچنین ضرر اقتصادی سالانه بیش از 110 هزار میلیارد تومان به بخش های تولیدی و توسعه کشور به دلیل مرگ زودهنگام افراد مصرف کننده و در مواجهه با دود دست دوم، از دیگر هزینه های مصرف دخانیات است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: ازجمله عوامل مهم تأثیرگذار بر افزایش مصرف دخانیات، ضعف آموزش عمومی و اط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف دخانیات در زنان 90درصد افزایش یافته است

مصرف دخانیات در زنان 90درصد افزایش یافته است