مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 16:502023-06-05سياسي

بررسی عناصر کنشگری امام(ره) در شصتمین سالروز قیام 15 خرداد


این گزارش سعی دارد تا بعد از اشاره اجمالی به واقعیت عینی حوادث پس از رحلت آیت الله بروجردی تا 15 خرداد سال 42 به عنوان اولین برهه تاریخی تجلی نهضت اسلامی ملت ایران، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- ایرنا نوشت: این گزارش برآن است تا بعد از اشاره اجمالی به واقعیت عینی حوادث پس از رحلت آیت الله بروجردی تا 15 خرداد سال 42 به عنوان اولین برهه تاریخی تجلی نهضت اسلامی ملت ایران، اندکی پیرامون مدل کنشگری امام به عنوان رهبر اصلی این نهضت در پهنه اجتماعی بپردازد، به بیان دیگر این اثر در تلاش است مختصرا به این دو پرسش پاسخ دهد: 1.

امام خمینی(ره) به عنوان کنشگر اصلی نهاد روحانیت برای تحقق تحول اجتماعی، همراهی چه عناصری را ضروری می دانست؟ آیا امام مانند اسلافی چون سید جمال الدین اسدآبادی یا بزرگان مشروطه تنها به نخبگان توجه داشت؟ آیا مردم در اندیشه امام در زمینه تحقق نهضت اسلامی جایگاهی داشتند؟ آیا حاکمیت نقشی در مدل امام برای وصول به مطلوب داشته است؟ 2.

گونه های کنشی که امام خمینی برای تحقق اهداف نهضت و به عبارتی لغو قوانین استبدادی و استکباری شاه به کار بستند چه بوده است؟ به بیان دیگر امام خمینی در میدان نزاع با دستگاه حاکمیت از چه روشهایی استفاده نموده است؟ بررسی اسناد و مکتوبات باقی مانده در جریان نهضت 15 خرداد مشعر به این مطلب است که امام خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی عناصر کنشگری امام(ره) در شصتمین سالروز قیام 15 خرداد

بررسی عناصر کنشگری امام(ره) در شصتمین سالروز قیام 15 خرداد