مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 20:002023-06-08پزشكي

عطاری های اردبیل حق تجویز و مشاوره دارویی ندارند


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: عطاری ها مجوز تجویز دارو و ارائه مشاوره را در حوزه گیاهان دارویی ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رامین نسیمی دوست عصر پنجشنبه در نشست با فعالان حوزه تولید و فرآوری گیاهان دارویی در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل از مناطق مستعد کشت و فرآوری گیاهان دارویی است که چهره های شاخصی در این حوزه فعالیت گسترده ای را در این بخش انجام می دهند.

وی با قدردانی از تولیدکنندگان و محققان حوزه گیاهان دارویی تصریح کرد: حتی در این بخش ما شاهد انتشار کتاب های ارزشمندی با محوریت علاج بخشی گیاهان دارویی و معجزات در این زمینه هستیم و قرار است به زودی دایره المعارف گیاهان دارویی استان اردبیل نیز تهیه و ارائه شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از شناسایی 400 گونه گیاهان دارویی در استان با تنوع و خواص بی نظیر خبر داد و گفت: آنچه که در این استان مغفول مانده صنعت فرآوری گیاهان دارویی است که باید به شکل درست و اصولی منطبق بر استانداردها راه اندازی شود.

نسیمی دوست به خام فروشی این محصولات به عنوان یک آسیب جدی اشاره کرد و افزود: به جای خام فروشی بهتر است صنایع فرآوری این محصولات با تنوع خاص راه اندازی شده تا در بسته بندی مناسب شاهد عرضه گیاهان دارویی به مخاطبان باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عطاری های اردبیل حق تجویز و مشاوره دارویی ندارند

عطاری های اردبیل حق تجویز و مشاوره دارویی ندارند