مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 14:452023-06-03بين الملل

بریکس در چشم انداز آینده ایران؛ گامی در جهت تقویت چندجانبه گرایی


دولت سیزدهم در ادامه دکترین سیاست خارجی متوازن و حضور فعال در مجامع بین المللی این بار به دنبال عضویت در بریکس است و آنگونه که امیرعبداللهیان در کیپ تاون اعلام کرد: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، روز جمعه 12 خرداد ماه کیپ تاون شهر بندری و دومین شهر پرجمعیت آفریقای جنوبی میزبان نشست بریکس پلاس (گروه بریکس و دوستان بریکس) بود.

 وزرای خارجه و مقامات عالیرتبه کشورهای آفریقای جنوبی، ایران، برزیل، روسیه، هند، چین، آرژانتین، بنگلادش، کومور، کوبا، بروندی، کنگو، مصر، گابن، گینه بیسائو، اندونزی، قزاقستان، عربستان سعودی، امارات عربی متحده و اروگوئه در این نشست شرکت کردند.

بعد از آنکه آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور سال گذشته به دعوت چین که آن زمان عهده دار ریاست بریکس بود به نشست وبیناری بریکس پلاس دعوت شد، برای نخستین بار از وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آمد و در همین خصوص حسین امیرعبداللهیان چهارشنبه شب در رأس هیأتی عازم کیپ تاون شد.

وی قبل از عزیمت به کیپ تاون در توییتی نوشت: بریکس نمایانگر نیمی از جمعیت دنیا است که حدود یک پنجم از اقتصاد جهان را نمایندگی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بریکس در چشم انداز آینده ایران؛ گامی در جهت تقویت چندجانبه گرایی

بریکس در چشم انداز آینده ایران؛ گامی در جهت تقویت چندجانبه گرایی