مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 20:102023-06-21اقتصادي

اعطای وام برای مرمت بافت های تاریخی


مدیرکل حفظ و احیای بناهای تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برای اولین بار در کشور، با مصوبه شورای پول و اعتبار، تسهیلات بانکی برای حفظ، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه جامعه خبرگزاری فارس، فاطمه داوری، مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور در برنامه تلویزیونی سلام خبرنگار گفت: با پیگیری های انجام شده از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همکاری وزارت راه و شهرسازی، برای اولین بار در کشور، با مصوبه شورای پول و اعتبار، تسهیلات بانکی برای حفظ، مرمت و مقاوم سازی بناهای تاریخی تصویب و ابلاغ شد.

وی توضیح داد: برای ایجاد زیر ساخت های مناسب و ماندگار برای حمایت از مردم به عنوان مالکان و بهره برداران بناهای تاریخی، تسهیلات تا سقف 360 میلیون تومان برای تهران ، 320 میلیون تومان برای شهرهای بزرگ  و 200 میلیون تومان برای روستاها در نظر گرفته شده و این دستور العمل به همه بانک های کشور ابلاغ شده است.

داوری افزود: علاوه بر این تسهیلات، پیش بینی شده است وام ودیعه مسکن برای دوره مرمت و مقام سازی تا سقف 100 میلیون تومان به این واحدها تعلق گیرد.

همچنین به زودی با همکاری سایر دستگاه ها، دستورالعمل اجرایی تخصیص این وام ها که بازپرداخت 5 ساله دارند، برای بهره مندی حد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعطای وام برای مرمت بافت های تاریخی

اعطای وام برای مرمت بافت های تاریخی