مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 12:152023-06-08اقتصادي

ممنوعیت هرگونه مصرف جدید از آب سد سفید رود


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان از ممنوعیت هرگونه مصرف آبی جدید در حوضه آبریز سد سفیدرود به دلیل کاهش چشمگیر آورد سالانه این رودخانه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، وحید خرّمی اظهار کرد: به دلیل کاهش بارش ها و کاهش آورد رودخانه سفیدرود در حوضه آبریز این سد به کمتر از نصف در 20 سال گذشته و با تصویب شورای هماهنگی مدیریت بهم پیوسته منابع آب حوضه آبریز سفیدرود، برای ایجاد تعادل منابع و مصارف آب این رودخانه، هرگونه مصرف جدید از آب رودخانه سفیدرود در این حوضه آبریز برای جلوگیری از تنش آبی ممنوع است.

وی اضافه کرد: این مصوبه در حوضه آبریز سفیدرود به مساحت 59 هزار کیلومترمربع، شامل استان های گیلان، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، تهران، قزوین، همدان و البرز از سال 94 تاکنون اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به انتشار خبر اخذ مجوز ماده 23 انتقال آب از سفیدرود به دشت اردبیل گفت: این مصرف جدید، تنش های آبی این حوضه را به رغم رویکردهای وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران افزایش می دهد.

خرمی با بیان اینکه 9 استانی که از آب رودخانه سفیدرود استفاده می کنند باید در مصرف آب این رودخانه با توجه به کمبود منابع آبی تعادل برقرار کنند، افزود: مدیریت مصرف، افزایش بهره وری، استفاده بهینه از ظرفیت مخازن سدها، آزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت هرگونه مصرف جدید از آب سد سفید رود

ممنوعیت هرگونه مصرف جدید از آب سد سفید رود