مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 22:262023-06-20اقتصادي

52 میلیون ایرانی دارای گواهینامه رانندگی 37 میلیون وسیله نقلیه را می کنند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، سردار کمال هادیان فر امشب در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات استان، با بیان اینکه شاخص های توسعه یافتگی، انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات است اظهار کرد: یک زمانی گفته می شد که در بروز تصادفات سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه نقش دارند؛ ولی الان پنج عامل مدیریت، راه، وسیله نقلیه و انسان و آموزش در این زمینه نقش دارند.

  وی افزود: 96 درصد حمل ونقل کشور، حمل ونقل زمینی است و حجم ترددها  در سال گذشته  7/6 میلیارد تردد در 297 هزار کیلومتر راه های کشور بود.

703 شهر ایران پلیس راهور ندارد هادیان فر ادامه داد: یک هزار و 440 شهر در کشور داریم که 703 شهر از این عدد فاقد پلیس راهور است این شهرها همان شهرهای جدیدی که در تقسیمات کشوری به شهر ارتقا یافته اند و در استان آذربایجان شرقی نیز 45 شهر فاقد پلیس راهور هستند.

ایران 37 میلیون وسیله نقلیه دارد/ 52 میلیون ایرانی گواهینامه رانندگی دارند رییس پلیس راهور کشور افزود: ما تقریباً 37 میلیون وسیله نقلیه داریم که 26 میلیون خودروی سبک تقریباً حدود 61 درصد و باقی آن موتورسیکلت ها هستند و 35 درصد وسیله نقلیه کشور در سن فرسودگی و اقساط قرار دارند.

همچنین 52 میلیون نفر در کشور ما گواهینامه رانندگی دارند که هرسال یک میلیون و هشتصد نفر گواهینامه جدید دریافت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

52 میلیون ایرانی دارای گواهینامه رانندگی 37 میلیون وسیله نقلیه را می کنند

52 میلیون ایرانی دارای گواهینامه رانندگی 37 میلیون وسیله نقلیه را می کنند