مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 10:302023-06-14اقتصادي

ورود مجلس به تخلف در تعیین نرخ ارز برای پتروشیمی ها


تعیین نرخ تسعیر ارز برای شرکت های پالایشی و پتروشیمی غیر قانونی است و باید تمام شرکت های اقتصادی و بورسی به مصوبه هیات تطبیق مصوبات عمل کنند.

- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تعیین نرخ تسعیر ارز برای شرکت های پالایشی و پتروشیمی غیر قانونی است و باید تمام شرکت های اقتصادی و بورسی به مصوبه هیات تطبیق مصوبات عمل کنند.

محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره تعیین نرخ تسعیر ارز و مبنای آن در بورس گفت: اخیراً هیات دولت در مصوبه ای صادرکنندگان محصولات پتروشیمی را مکلف کرد که ارز خود را با نرخ تعیین شده در سامانه نیما یعنی 28,500 تومان عرضه کنند و این موضوع به مجموعه های مختلف ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه طبق قانون باید مصوبات دولت در هیات تطبیق مصوبات در مجلس بررسی شود، افزود: این موضوع در هیات تطبیق مورد بررسی قرار گرفت و جمع بندی بر این شد که این موضوع مغایر با قوانین و مقررات جاری کشور است؛ طبق بند (ب) ماده 20 قانون احکام دائمی نرخ ارز، شناور مدیریت شده است و این نرخ براساس تورم داخلی و خارجی و قدرت رقابت پذیر در صادرات و سایر متغیرهای دیگر مشخص می شود پس هر نوع تصمیم در ساختار اقتصادی برای تعیین نرخ ثابت مغایر قانون احکام دائمی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود مجلس به تخلف در تعیین نرخ ارز برای پتروشیمی ها

ورود مجلس به تخلف در تعیین نرخ ارز برای پتروشیمی ها