مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 15:002023-06-20اقتصادي

تثبیت ساعت رسمی کشور موجب تشدید ناترازی برق شد


در تابستان، اوج بار مصرف برق کشور به دلیل قانون تثبیت ساعت رسمی افزایش خواهد یافت و این مسئله می تواند ناترازی برق کشور را تشدید کند.

- هادی بیگی نژاد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به آثار منفی قانون تثبیت ساعات رسمی بر مصرف برق کشور در 3 ماهه تابستان، اظهار داشت: در روند تصمیم گیری برای تصویب قانون تثبیت ساعات رسمی کمیسیون انرژی کمیسیون تخصصی نبود و نظری هم از این بخش مجلس برای تصویب این قانون گرفته نشد.

نائب رییس کمیسیون  انرژی مجلس گفت: با توجه به توقف توسعه صنعت نیروگاهی در سال های 1392 تا 1400 و تداوم افزایش مصرف ما با یک ناترازی عمیق انرژی مواجه شدیم که در سال های گذشته از 21 هزار مگاوات به 12 هزار مگاوات رسیده اما همچنان وجود دارد.

* کاهش 1000 مگاواتی مصرف برق با تغییر ساعت کاری ادارات وی افزود: راهکارهای متعدد مدیریت مصرف با هدف کاهش میزان ناترازی برق در دستور کار قرار گرفته و تغییر ساعت ادارات نیز یکی از همین راهکارها است.

بیگی نژاد با بیان تاثیر طرح تغییر ساعات ادارات گفت: این طرح موحب 1000 مگاوات کاهش مصرف برق در اوج بار تابستان خواهد شد.

  عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: البته این طرح باید با قوانین موجود کشور نیز تطبیق پیدا کند و مسئله ساعت کاری موظفی کارکنان دولت را تحت تاثیر قرار ندهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تثبیت ساعت رسمی کشور موجب تشدید ناترازی برق شد

تثبیت ساعت رسمی کشور موجب تشدید ناترازی برق شد