مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 17:552023-05-30سياسي

ایران از هر نوع ابتکار عملی برای ارتقای جایگاه سیکا حمایت می کند


وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار دبیرکل سیکا تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از هر نوع ابتکار عملی برای ارتقای جایگاه و تقویت کارآمدی سیکا را اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار غیرت ساری بای دبیر کل تعامل و اقدامات اعتماد ساز در آسیا (سیکا)، از تلاش ها و نقش فعال و مثبت کشور قزاقستان به عنوان رییس دوره ای سیکا قدردانی و تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از هر نوع ابتکار عملی برای ارتقای جایگاه و تقویت کارآمدی سیکا را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه بر فلسفه وجودی این کنفرانس به عنوان یک تشکل مهم راهبردی در زمینه بسترسازی ارتقای امنیت، صلح و همکاری در آسیا تاکید کرد و ترغیب بیشتر کشورها جهت عضویت در سیکا از طریق همکاری فراگیر و منفعت محور در زمینه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر عرصه ها را خواستار شد.

امیرعبداللهیان در ادامه از ارتقای سیکا به یک سازمان منطقه ای بین المللی حمایت و بر ضرورت توجه به شرایط گذار در عرصه سیاست منطقه ای و بین المللی در تدوین برنامه کاری آتی سیکا تاکید کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار، حضور نامیمون رژیم صهیونیستی در سیکا و نقش مخرب و غیرسازنده آن در فعالیت های سیکا را متذکر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران از هر نوع ابتکار عملی برای ارتقای جایگاه سیکا حمایت می کند

ایران از هر نوع ابتکار عملی برای ارتقای جایگاه سیکا حمایت می کند