مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 09:152023-06-03پزشكي

ورود 3 لیتر مونوکسیدکربن به ریه های فرد قلیانی


رییس مرکز تحقیقات و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مصرف کنندگان قلیان جدا از دریافت مقادیر زیادی دود، برابر سه لیتر مونوکسیدکربن هم وارد ریه های خود می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، غلامرضا حیدری افزود: افراد در هر بار مصرف قلیان، دود بسیار زیادتری را در مقایسه با کشیدن یک نخ سیگار دریافت می کنند.

به گفته وی، یک نخ سیگار 7 تا 10 پک را شامل می شود ولی یک وعده قلیان شامل 70 تا 100 پک است یعنی به طور متوسط 100 برابر دود بیشتر وارد ریه فرد می شود.

رییس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به اهمیت کنترل دخانیات از افزایش بیماری های مربوط به دخانیات و میزان مرگ و میر وابسته به آن در دنیا خبر داد.

وی با اشاره به مقایسه ارائه خدمات ترک سیگار در کشورهای منطقه، بر اساس گزارش رسمی سازمان بهداشت جهانی گفت: درمانگران حوزه اعتیاد باید در درمان دخانیات حین درمان مداخله داشته باشند و درمان ترک دخانیات باید به عنوان بخشی از مراقبت های پزشکی ارائه شود.

حیدری افزود: تجربیات علمی دهه های گذشته نشان می دهد ارائه خدمات ترک مواد و دخانیات همزمان با هم می تواند در درمان وابستگی به مواد مخدر کمک کننده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود 3 لیتر مونوکسیدکربن به ریه های فرد قلیانی

ورود 3 لیتر مونوکسیدکربن به ریه های فرد قلیانی