مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 11:002023-06-11اقتصادي

تابستان سخت در انتظار مشهد


مدیر پروژه شهر دوستدار آب در خصوص حجم آب موجود در سد دوستی گفت: حجم این سد به قدری کاهش یافته که اکنون از آب گل آلود برای تصفیه و بهره برداری استفاده می شود و می توان گفت که سد دوستی طی ماه های آینده از مدار تامین آب مشهد کنار گذاشته می شود و اکنون برای تامین کسری آب در تابستان، - حفرچاه بیشتر در برنامه قرار گرفته است.

ناصر صداقت با بیان این خبر اظهار کرد: وضعیت آب شرب و فضای سبز شهر مشهد سال های زیادی است که دچار بحران است، اما این بحران طی دو سال گذشته به حالت هشدار درآمده و سال آبی گذشته نیز حجم بارندگی ها به حدی بود که در نیم قرن گذشته بی سابقه بوده و حدود 60 درصد نسبت به بارندگی های بلندمدت کاهش پیداکرده است.

وی ادامه داد: تغییر اقلیم سبب رخداد پدیده هایی همچون خشکسالی شده که اثرات آن بر محیط زیست و منابع آب مشهد کاملا مشهود است.

وی با اشاره به شرایط بحرانی آب مشهد گفت: امسال با توجه به کاهش قابل توجه بارندگی، حجم آب سدهای تامین کننده آب شرب مشهد به حداقل میزان ممکن رسیده است و تابستان امسال در تامین آب شرب مشهد دیگر نمی توان از سدها استفاده کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، صداقت در خصوص حجم آب موجود در سد دوستی تصریح کرد: حجم این سد به قدری کاهش یافته که اکنون از آب گل آلود برای تصفیه و به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تابستان سخت در انتظار مشهد

تابستان سخت در انتظار مشهد