مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 13:052023-06-21فرهنگي

زنان ماندگار سینما؛ از هما روستا تا گلچهره سجادیه


یکی از بازیگران سینما و تلویزیون می گوید: در بسیاری از فیلم های ایرانی تصویری ماندگار از زن ارائه شده و در جریان غالب سینمای ایران به روح و روان زنان توجه بیشتری می شود.

- یکی از بازیگران سینما و تلویزیون می گوید: در بسیاری از فیلم های ایرانی تصویری ماندگار از زن ارائه شده و در جریان غالب سینمای ایران به روح و روان زنان توجه بیشتری می شود.

اصغر نقی زاده در آستانه برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فیلم حوا درباره ماندگارترین تصویر زن در فیلم ها و سریال های ایرانی به ایسنا گفت: فیلم های زیادی در سینمای ایران بوده اند که تصویر ماندگاری از زن ارائه کرده اند؛ از بازی گلچهره سجادیه در سرزمین خورشید احمدرضا درویش گرفته تا بیتا بادران در آژانس شیشه ای - همسر شخصیت عباس - که در داستان فیلم حضوری تأثیرگذار دارد.

هما روستا نیز در فیلم از کرخه تا راین ابراهیم حاتمی کیا حضوری تأثیرگذار دارد.

اگر بخواهیم در نمونه های متأخر و در ژانرهایی مثل کمدی هم مثال بیاوریم به نظرم همسر کاراکتر فریبرز در سریال زیر خاکی که خانم ژاله صامتی نقش آن را ایفا کرده بود تصویری ماندگار در ذهن مخاطب است.

این بازیگر درباره مهمترین وجه تمایز تصویر زنان در سینمای ایران در قیاس با تصویر زن در سینمای جهان بیان کرد: اساسا سینمای غرب با دو چیز متولد شده که یکی جنسیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان ماندگار سینما؛ از هما روستا تا گلچهره سجادیه

زنان ماندگار سینما؛ از هما روستا تا گلچهره سجادیه