مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 10:052023-06-08بين الملل

دبیرکل سابق ناتو: کشورهای عضو ائتلاف شاید به اوکراین نیرو بفرستند


به گفته دبیرکل سابق ناتو، احتمالاً گروهی از کشورهای عضو این ائتلاف برای نبرد با روسیه، نیروهای نظامی خود را در اوکراین مستقر کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آندرس فوگ راسموسن دبیرکل سابق ناتو می گوید در صورتی که کشورهای عضو ائتلاف ناتو از جمله ایالات متحده در نشست آتی این ائتلاف در ویلینوس پایتخت لیتوانی ضمانت های امنیتی ملموسی را به کی یف ارائه ندهند، گروهی از کشورهای ناتو احتمالاً تمایل داشته باشند که نیروی زمینی برای مبارزه با روسیه به اوکراین اعزام کنند.

روزنامه انگلیسی گاردین در این خصوص نوشت، راسموسن که بعنوان مشاور رسمی ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین در زمینه جایگاه کی یف در ساختار امنیتی آینده اروپا فعالیت می کند،  در حال سفر به اروپا و واشنگتن است تا قبل از نشست مهم ناتو که 11 ژوییه (20 تیرماه) آغاز می شود، تا تغییر حالات کشورها در قبال اوکراین را مورد سنجش قرار دهد.

وی همچنین هشدار داد که حتی اگر گروهی از کشورها، ضمانت های امنیتی به اوکراین ارائه ندهند، کشورهای دیگر، اجازه نمی دهند که موضوع عضویت اوکراین در ناتو در آینده از دستورکار نشست ویلنیوس حذف شود.

اوکراین تمایل خود برای پیوستن به ناتو را از سال 2008 اعلام کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دبیرکل سابق ناتو: کشورهای عضو ائتلاف شاید به اوکراین نیرو بفرستند

دبیرکل سابق ناتو: کشورهای عضو ائتلاف شاید به اوکراین نیرو بفرستند