مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 14:302023-06-21اقتصادي

سد خاییز ناجی نخیلات اهرم می شود


معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای بوشهر اظهار کرد: سد خاییز با پیشرفت فیزیکی 90 درصد یکی طرح های استراتژیک تامین آب در شهرستان تنگستان است و موجب بهبود چشمگیر شرایط نخلستان های اهرم خواهد شد.

- ایسنا/بوشهر معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای بوشهر اظهار کرد: سد خاییز با پیشرفت فیزیکی 90 درصد یکی طرح های استراتژیک تامین آب در شهرستان تنگستان است و موجب بهبود چشمگیر شرایط نخلستان های اهرم خواهد شد.

جمشید تویل چهارشنبه 31 خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خشکسالی متوالی در ربع قرن اخیر باعث از بین رفتن بسیاری از منابع آب سطحی و زیرزمینی استان بوشهر شده است و تبعات اقتصادی و کشاورزی فراوانی به همراه داشته است.

وی افزود: یکی از مناطق متأثر از خشکسالی، دشت اهرم است که به حالت ممنوعه در آمده است و افت شدید سطح سفره های آب زیرزمینی، آبیاری نخیلات این محدوده را دچار چالش های زیادی کرده است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای بوشهر خاطرنشان کرد: پویایی اقتصاد و توسعه در شهرستان تنگستان با محوریت کشاورزی، مستلزم تامین آب پایدار است و یکی از بهترین گزینه های تامین آب در این منطقه، ذخیره سازی رواناب های فصلی، جلوگیری از تخلیه آن به دریا و استفاده به هنگام آن در کاربری های مختلف از جمله کشاورزی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد خاییز ناجی نخیلات اهرم می شود

سد خاییز ناجی نخیلات اهرم می شود