مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 10:572023-05-30اقتصادي

اوپک مشتاقانه منتظر بازگشت کامل ایران به بازار نفت است


دبیرکل اوپک تأکید کرد که از بازگشت ایران به بازارهای جهانی نفت خام پس از برداشته شدن تحریم ها علیه بخش نفت این کشور استقبال می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، هیثم الغیص دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در جریان سفر خود به ایران در گفتگو با خبرگزاری شانا عنوان کرد: سفر به تهران و ملاقات با مقام های ایرانی برای بنده افتخار بزرگی است.

در طول این سفر افتخار دیدار و گفت وگو با سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری اسلامی ایران فراهم شد، ایشان در طول این ملاقات دیدگاه ها و توصیه هایی درباره مسئولیت ها و چگونگی فعالیت اوپک در آینده مطرح کرد، همچنین دیدار بسیار سازنده ای با جناب آقای جواد اوجی، وزیر نفت و کارکنان مدیریت امور اوپک وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران داشتم.

وی اظهار داشت: همان طور که مطلع هستید عوامل زیادی بر قیمت های جهانی نفت خام تأثیرگذارند.

من بسیار صریح و صادقانه می گویم ما هیچ گاه در اوپک سطح قیمت خاصی را هدف گذاری نمی کنیم و دیدگاه خاصی در این زمینه نداریم.

هیثم الغیص گفت: همه اقدام ها و تصمیم های ما بر مبنای برقراری تعادل مطلوب بین تقاضا و عرضه در بازارهای جهانی نفت است که این موضوع تابع بسیاری از عناصر است: نخست، ما به شاخص های کلان اقتصادی در سطح جهان نگاه می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوپک مشتاقانه منتظر بازگشت کامل ایران به بازار نفت است

اوپک مشتاقانه منتظر بازگشت کامل ایران به بازار نفت است