مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 08:002023-06-05سياسي

امام خمینی زنان را با هدف برپایی تمدن اسلامی وارد جامعه کرد


در منظومه فکری امام خمینی (ره) زن یک ابزار و کالا نبود بلکه شخصیتی بود که باید وارد متن جامعه شود و با تربیت نسلی شایسته، - حجت الاسلام محسن مؤمنی، مدرس دانشگاه فرهنگیان یزد در گفت وگو با خبرنگار فارس از  این استان، در رابطه با نقش زنان در جامعه و خانواده از دیدگاه امام راحل، اظهار کرد: نقش و جایگاه زن در جامعه اسلامی باید به صورت یک گفتمان درآید، بدین منظور باید به جایگاه زن در منظومه فکری امام خمینی (ره) توجه کنیم.

 با بیان اینکه امام، دین را در تاریخ کشور ما احیا کرد و آن را به متن جامعه بازگرداند، افزود: دین اجزای مختلفی دارد که علاوه بر احکام، اخلاق و اعتقادات آمده است تا انسان را تربیت کند و بسازد؛ بنابراین تمام اخلاقیات، احکام و اعتقاداتی که وجود دارد سه ضلع اصلی دین داری است و هدف اصلی دین نیز تربیت انسان برای جامعه است.

مدرس دانشگاه فرهنگیان یزد ادامه داد: بنابراین هدف امام بازگرداندن انسان انقلابی، انسان کامل و در طراز تمدنی و تاریخی به متن جامعه بود نه زن و مردی که در گوشه محراب مدرس دانشگاه فرهنگیان یزد مسجد بودند و کاری به اجتماع، سیاست و جامعه نداشته باشد.

وی اذعان کرد: امام معتقد بود که انسان در دایره مدار دین تعریف می شود تا خلیفه الله شود و به قرب الی الله برسد؛ بنابراین چنین دینی باید وارد متن جامعه شود و ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام خمینی زنان را با هدف برپایی تمدن اسلامی وارد جامعه کرد

امام خمینی زنان را با هدف برپایی تمدن اسلامی وارد جامعه کرد