مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 14:552023-06-03اقتصادي

تجارت، گردشگری و سرمایه گذاری محور دیدار سفیر قرقیزستان با مقامات ایران


سفیر قرقیزستان در تهران با مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و در مورد همکاری در زمینه های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری ، گردشگری و شیلات گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، توردکن سیدیکوف سفیر قرقیزستان در تهران با حسین عیوضلو عضو هیأت عامل و معاون سرمایه گذاری خارجی صندوق توسعه ملی ایران دیدار و گفت وگو کرد.

طرفین در این دیدار در مورد موضوعات مهم در دستورکار همکاری های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری دوجانبه  و همچنین در خصوص تقویت تعامل بین ادارات ذیربط و ارتقای سطح روابط صادرات و واردات دو کشور تبادل نظر کردند.

عیوضلو به منظور اجرای عملی وظایف با هدف ارتقاء سطح همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری پیشنهاد کرد که بر اجرای پروژه های سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلندمدت در چارچوب همکاری های دوجانبه و چندجانبه منطقه ای در زمینه هایی مانند حمل و نقل، لجستیک، کشاورزی، دامپروری تمرکز شود.

در این زمینه طرف ایرانی برای همکاری مشترک ابراز آمادگی کرد.

سیدیکوف نیز به نوبه خود با حمایت از پیشنهاد این کشور به منظور اجرای پروژه های مذکور در قلمرو قرقیزستان، تسریع در ایجاد صندوق توسعه برای دو کشور و همچنین تهیه پیش نویس تفاهم نامه مناسب را پیشنهاد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجارت، گردشگری و سرمایه گذاری محور دیدار سفیر قرقیزستان با مقامات ایران

تجارت، گردشگری و سرمایه گذاری محور دیدار سفیر قرقیزستان با مقامات ایران