مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 14:502023-06-14سياسي

از کتمان موشک فرا صوت ایرانی تا ادعای مشارکت غربی ها در تولید آن!


فضاسازی رسانه ای غرب علیه موشک فتاح که از نفی اصل ماجرا شروع شد و در نهایت به ادعای مشارکت دانشگاه های غربی در طراحی و ساخت آن انجامید، یاد آور رفتارهای آنها در قبال پهپادهای ایرانی است که زمانی آن را فتوشاپ خوانده و بعد مدعی نقش آنها در جنگ اوکراین شدند! - فارس پلاس؛دیگر رسانه ها- نورنیوز نوشت: رونمایی از موشک فرا صوت(هایپرسونیک) فتاّح به عنوان تحولی مهم در توان مندی موشکی و دفاعی ایران و منطقه، واکنش های قابل تاملی به دنبال داشت.

رفتارشناسی رسانه های غربی در این خصوص از الگویی چند وجهی حکایت دارد: آنها در ابتدا با تحلیل هایی به ظاهر کارشناسانه به انکار و تردیدافکنی درباره توان موشکی ایران پرداخته و سعی کردند مخاطب را نسبت به تولید موشک فرا صوت توسط ایران دچار تردید کنند.

به عنوان نمونه رسانه های فارسی زبان معاند مانند بی بی سی اعلام کردند که: منابع مستقل نظامی هنوز تحلیل و واکنشی به این خبر و اینکه آیا ایران توانایی تولید این گونه از موشک ها را دارد منتشر نکرده اند.

بی بی سی این گونه گزارش داد: رسانه های حکومتی ایران و مسئولان سپاه مدعی شده اند این موشک که فتاح نام گرفته، می تواند از همه سامانه های سپر موشکی عبور کند، اما برای این مدعای خود مدرکی ارائه نکردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از کتمان موشک فرا صوت ایرانی تا ادعای مشارکت غربی ها در تولید آن!

از کتمان موشک فرا صوت ایرانی تا ادعای مشارکت غربی ها در تولید آن!