مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 11:302023-06-07سياسي

مراقبت از دولت مردمی با نقد منصفانه، مطالبه و مواضع درست وظیفه همه ماست


مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باید از دولت مردمی مراقبت کنیم، منصفانه نقدش کنیم تا دیگران نقد غلط نکنند، گفت: مطالبه گری، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت الاسلام مهدی طاهری صبح امروز در جمع مدیران شهرستان کوهرنگ ضمن مروری تاریخی بر آنچه که در طول قرن ها بر تشیع گذشته است، گفت: حب و بغض تشیع با بعثت پیامبر(ص) شکل گرفته و با غدیر تثبیت شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: پس از امام سجاد(ع) شیعه قدرت سیاسی نداشت و تلاش ائمه(ع) برای نجات جان تشیع، حفظ هویت و نظام ارزشی جریان حق بود.

وی اظهار داشت: در دوران غیبت، علما نتوانستند آنگونه که باید مرجعیت داشته باشند و لذا به مدون کردن آنچه که از اهل بیت(ع) آموختند در قالب کتاب پرداختند و مهمترین کتب شیعه در این دوران تدوین شد.

طاهری اضافه کرد: تا اوایل قرن دهم تشیع در حاشیه جامعه انسانی بود و قدرت سیاسی نداشت پس بقای خود را در تنظیم روابط و تعامل با قدرت سیاسی موجود می دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه صفویه دوره تثبیت تشیع است، توضیح داد: شیعه در این دوره حکومت فراگیر تشکیل داد و نظام ارزشی، حدیثی و معرفتی تشیع توسط امثال علامه مجلسی ها و ملاصدراها شکل گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقبت از دولت مردمی با نقد منصفانه، مطالبه و مواضع درست وظیفه همه ماست

مراقبت از دولت مردمی با نقد منصفانه، مطالبه و مواضع درست وظیفه همه ماست