مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 14:252023-06-17بين الملل

انتقاد گوترش از نهادهای مالی جهانی بابت سود رساندن به کشورهای غنی


به گفته دبیرکل سازمان ملل، صندوق بین المللی پول به جای کشورهای فقیر به کشورهای ثروتمند سود رسانده و واکنش این صندوق و بانک جهانی به پاندمی کرونا شکستی فاحش بوده که ده ها کشور را به شدت زیر بار بدهی برده است.

- به گفته دبیرکل سازمان ملل، صندوق بین المللی پول به جای کشورهای فقیر به کشورهای ثروتمند سود رسانده و واکنش این صندوق و بانک جهانی به پاندمی کرونا شکستی فاحش بوده که ده ها کشور را به شدت زیر بار بدهی برده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این نخستین مرتبه ای نیست که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از این وضعیت صندوق های مالی بین المللی انتقاد می کند و خواستار تغییر اساسی در این نهادها می شود.

دبیرکل سازمان ملل همچنین افزود، زمان آن رسیده که هیات های مدیره صندوق بین المللی پول و بانک جهانی اشتباهات خود را اصلاح کنند.

وی ادامه داد، نهادهای مذکور با توجه به رشد جهانی اقدام نکرده اند.

بانک جهانی 22 میلیارد دلار سرمایه پرداخت شده دارد، پولی که برای وام های کم بهره و کمک های بلاعوض برای برنامه های توسعه دولت استفاده می شود.

دبیرکل سازمان ملل گفت: برخی از دولت ها مجبور می شوند برای پرداخت حقوق کارکنان بخش دولتی، بین بازپرداخت بدهی یا عدم پرداخت بدهی یکی را انتخاب کنند که احتمالا این وضعیت رتبه اعتباری آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد گوترش از نهادهای مالی جهانی بابت سود رساندن به کشورهای غنی

انتقاد گوترش از نهادهای مالی جهانی بابت سود رساندن به کشورهای غنی