مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 09:552023-06-21اقتصادي

هوای ایران طی 10 سال چقدر گرم شد/ تاثیر افزایش دما بر کشاورزی


عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در پژوهش تازه خود، تحلیلی از پدیده تغییر اقلیم در ایران ارائه داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران نتایج مطالعات دکتر پدرام عطارد، عضو هیأت علمی گروه جنگلداری و اقتصاد جنگل دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران نشان می دهد در بازه سال های 1366 تا 1396 به طور میانگین سالانه 0.

044 درجه سانتی گراد بر دمای کشور افزوده شده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران درباره پدیده تغییر اقلیم و نمودهای آن در کشورمان گفت: تغییر اقلیم، پدیده ای فرامرزی و جهانی است که به یک کشور یا منطقه محدود نمی شود و ایران نیز از آن مستثنا نیست.

مطالعات مختلف درباره این پدیده که بر مبنای داده های تعداد محدودی از ایستگاه های هواشناسی کشور انجام شده اند، همگی با اختلاف اندک حاکی از آن هستند که روندهای بارش و دما به طور معنی داری طی 30 تا 50 سال گذشته تغییر کرده اند دکتر عطارد درباره پژوهشی که به تازگی با همکاری دکتر شهرام خلیقی سیگارودی دانشیار گروه احیای مناطق خشک و کوهستانی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران، و پژوهشگرانی از دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا و آکادمی علوم چین انجام شده است، توضیح داد: در این مطالعه، داده های ماهانه دما، بارش، و سرعت باد کلیه ایستگاه هواشناسی هم دیدبانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوای ایران طی 10 سال چقدر گرم شد/ تاثیر افزایش دما بر کشاورزی

هوای ایران طی 10 سال چقدر گرم شد/ تاثیر افزایش دما بر کشاورزی