مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 02:072023-05-30اقتصادي

«خانه مسافر» که آرایشگاه و آبمیوه فروشی نیست!


معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری تاکید کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلانی بودن صدور مجوزهای «خانه مسافر» موافق نیست.

- معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری تاکید کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلانی بودن صدور مجوزهای خانه مسافر موافق نیست.

اسماعیل برات با اعلام مواضع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره صدور مجوز فعالیت خانه مسافرها به ایسنا گفت: خانه مسافر به انواع واحد اقامتی مستقل با کاربری مسکونی و مالکیت خصوصی اطلاق می شود که به لحاظ عرفی و حقوقی قابل سکونت بوده و پس از دریافت پروانه بهره برداری، مجاز به پذیرش و اسکان گردشگران است.

از اواسط دهه 80، سازمان گردشگری سعی کرد خانه هایی را که از سوی مردم بومی و محلی به مسافران و گردشگران برای اقامت یک یا چندروزه اجاره داده می شد ساماندهی کرده تا در ایام پیک سفر (نوروز و تابستان) که به دلیل ازدحام یکباره مسافران، ظرفیت هتل ها و سایر تأسیسات گردشگری تکمیل بود، بتوانند پاسخگوی نیاز گردشگران باشند.

سرانجام با تصویب هیأت وزیران، از سال 1394 خانه مسافر در زمره یکی از 29 مصداق تعریف شده در آیین نامه تأسیسات گردشگری قرار گرفت و از آن سال به بعد در چارچوب دستورالعمل اجرایی مجوز این گونه واحدها صادر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«خانه مسافر» که آرایشگاه و آبمیوه فروشی نیست!

«خانه مسافر» که آرایشگاه و آبمیوه فروشی نیست!