مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 14:202023-06-12سياسي

ابهامات قانونی بزرگترین مانع برای ساماندهی کودکان کار


مهاجرت از شهرهای کمتر توسعه یافته، حضور اتباع خارجی و رشد حاشیه نشینی مهمترین دلیل گسترش معضل کودکان کار در استان البرز بوده و ابهامات قانونی بزرگترین مانع برای ساماندهی آنها است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها - حمیدرضا عبدالمنافی: در حال حاضر معضل کودکان کار و خیابانی از عمده ترین مسائل اجتماعی مبتلابه در استان البرز است که مقابله با آن دشوار و همچنین سیاستگذاری های کنونی در این حوزه به طور کلی مقطعی و پراکنده بوده و هیچگاه اقدامات مداخله ای جامع و اثرگذار در این حوزه شکل نگرفته است.

مهم ترین مشکل در حوزه کودکان کار خیابانی، تعریف و جمع آوری آمار دقیق و مستند از کودکان کار و خیابانی و مراکز ارائه دهنده خدمات به این افراد است که به طور طبیعی سیاست گذاری اجتماعی در این عرصه را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

بخشی از سیاستگذاری ها باید به سمت پیشگیری و کاهش تنش و آسیب های موجود و آموزش خانواده ها هدایت شود؛ از سوی دیگر مشکلات معیشتی خانوارهای فقیر و عمدتاً حاشیه نشین مطرح می شود که برای امرار معاش، کودکان خود را وارد شبکه کار غیر رسمی می کنند.

شکل گیری این بخش فقیر از جامعه شهری نیز معلول تحولات ساختاری اخیر، رشد مهاجرت بی رویه از استان ها و شهرهای کمتر توسعه یافته به استان البرز، رشد مهاجرت اتباع خارجی (افغانستانی ها) و گستر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابهامات قانونی بزرگترین مانع برای ساماندهی کودکان کار

ابهامات قانونی بزرگترین مانع برای ساماندهی کودکان کار