مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 03:552023-05-29بين الملل

کره شمالی درباره زمان پرتاب ماهواره به ژاپن اطلاع داد


یک مقام گارد ساحلی ژاپن گفت که کره شمالی به توکیو اطلاع داده که قصد دارد در تاریخی بین 31 می تا 11 ژوئن ماهواره به فضا پرتاب کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بعد از دستور کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به مقام های این کشور برای تسریع در روند پرتاب اولین ماهواره نظامی به فضا، توکیو از دریافت اطلاعات درباره زمان این پرتاب توسط پیونگ یانگ خبر داد.

یک مقام گارد ساحلی ژاپن بامداد دوشنبه گفت، کره شمالی به توکیو اطلاع داده که قصد دارد در تاریخی بین 31 می تا 11 ژوئن ماهواره به فضا پرتاب کند.

تحلیلگران می گویند این ماهواره نظامی بخشی از تلاش های کره شمالی - که دارای سلاح هسته ای است - برای پیشبرد فناوری نظارتی، از جمله هواپیماهای بدون سرنشین، به منظور بهبود توانایی این کشور در حمله به اهداف دور در صورت وقوع جنگ در منطقه است.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ ، این مقام ژاپنی ضمن تایید گزارش های رسانه ای درباره اطلاع رسانی کره شمالی به این کشور درباره زمان پرتاب ماهواره، گفت که دولت توکیو اما با این پرتاب مخالف است.

دفتر نخست وزیری ژاپن با انتشار بیانیه ای گفت: ما قویاً از کره شمالی می خواهیم که از پرتاب ماهواره خودداری کند و با کشورهای متحد از جمله آمریکا و کره جنوبی در این باره همکاری خواهیم داشت .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کره شمالی درباره زمان پرتاب ماهواره به ژاپن اطلاع داد

کره شمالی درباره زمان پرتاب ماهواره به ژاپن اطلاع داد