مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 09:352023-06-11بين الملل

کاهش تورم ترکیه واقعی نیست


سیاست های قبل از انتخابات ریاست جمهوری اردوغان برای جمع آوری رای به صورت موقت تورم را پایین آورده و اگر وی به سیاست قبلی خود ادامه دهد تورم دوباره افزایشی خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از دویچه له، آمارهای اقتصادی ترکیه نشان می دهد که تورم در این کشور به 39.

6 درصد رسیده اما کارشناسان اقتصادی می گویند که این کاهش تورم واقعی نیست و سیاست های قبل از انتخابات ریاست جمهوری اردوغان برای جمع آوری رای به صورت موقت تورم را پایین آورده است و در صورتی که اردوغان به سیاست به اصطلاح ارتدوکسی خود در اقتصاد این کشور ادامه دهد تورم دوباره افزایشی خواهد شد.

یالچین استاد دانشگاه اقتصاد بین الملل در دانشگاه آلمان که در برنامه تلویزیونی دویچه له صحبت می کرد، گفت: اردوغان پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال جاری در این کشور به خاطر اینکه رای بیشتری از مردم جمع آوری کند ، برای بخش خانوار و نیز نفت و گاز این کشور یارانه در نظر گرفت که این مسئله در کاهش تورم در این کشور از 44 به 39 درصد نقش موثری داشت.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان نمی توان تصور کرد که کاهش تورم بیانگر  وضعیت اقتصاد کشور است، بلکه شاخص های اقتصادی نشان می دهد که بدهی عمومی در این کشور طی دو سال گذشته مرتب در حال افزایش بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تورم ترکیه واقعی نیست

کاهش تورم ترکیه واقعی نیست