مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 11:202023-06-14اقتصادي

افزایش حجم ترانزیت، پروازها و تجارت بین ایران و روسیه


موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اوراسیا از عوامل تسهیل کننده روابط اقتصادی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در ابتدای سخنان خود در مراسم روز ملی روسیه که سه شنبه 23 خردادماه در سفارت این کشور در تهران برگزار شد، روز ملی روسیه را به دولت و ملت روسیه تبریک گفت و روابط دو کشور ایران و روسیه را دارای سابقه ای دیرینه همراه با فراز و نشیب های بسیار دانست.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروزه روابط دو کشور در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی روند رو به رشدی در پیش گرفته است.

وی افزود: سفرهای متقابل هیئت های عالیرتبه دولتی و بخش خصوصی، افزایش حجم مبادلات بازرگانی، افزایش سرمایه گذاری متقابل، تنوع در سبد کالاهای صادراتی و وارداتی، افزایش حجم ترانزیت و طرح های اقتصادی مشترک و افزایش تعداد پروازهای مستقیم بین شهرهای مختلف دو کشور از جمله موارد قابل ذکر در این راستا است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: برای تقویت زیرساخت های حمل و نقل و ترانزیت جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی و ایجاد ارتباطات مالی و بانکی آینده رو به رشدی را متصور هستیم.

به گفته بذرپاش، هماهنگ سازی استانداردها، تسهیل و افزایش تجارت کالا و خدمات، بهره گیری از تجارب و ظرفیت های اقتصادی دو کشور برای تأمین بازارهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش حجم ترانزیت، پروازها و تجارت بین ایران و روسیه

افزایش حجم ترانزیت، پروازها و تجارت بین ایران و روسیه