مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 11:202023-05-30بين الملل

بریکس؛ بستری برای خنثی سازی تحریم ها


هر چند هنوز کشورهای عضو بریکس معیارهای خودشان را برای اعضای جدید مشخص نکرده اند و در حال نوشتن این معیارها هستند؛ اما با توجه به معیارها و توانایی هایی که کشورمان از آن برخوردار است، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- صبح نو نوشت: دعوت از امیرعبداللهیان به اجلاس وزیران خارجه بریکس در حالی مطرح شده است که خوب است بدانیم مجموعه بریکس بیش از 40 درصد جمعیت جهان، 30 درصد مساحت جهان، 18 درصد تجارت کالا و 25 درصد سرمایه جذب شده به اقتصاد جهانی را در اختیار دارند.

این نشست در اواخر هفته جاری در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی برگزار می شود و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز به دعوت آفریقای جنوبی در این نشست شرکت می کند.

اگر چه ایران همچنان به عضویت این گروه درنیامده؛ اما درخواست عضویت خود را برای پیوستن به این گروه ارائه کرده است.

نزدیک به یک دهه از تشکیل مجموعه بریکس می گذرد و نخستین بار در آغاز دهه 2000 میلادی بود که یکی از تحلیل گران مؤسسه گلدمن ساکس در مقاله ای، قدرت های اقتصادی نوظهور برزیل، روسیه، هند و چین را بزرگ ترین اقتصادهای آینده جهان و رقیبان بالقوه آمریکا خواند.

پس از بحران مالی در سال 2009، این کشورها در سال 2011 به همراه آفریقای جنوبی، مجموعه بریکس را تشکیل دادند که نقش مهمی را در اقتصاد جهانی ایفا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بریکس؛ بستری برای خنثی سازی تحریم ها

بریکس؛ بستری برای خنثی سازی تحریم ها