مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 15:252023-06-18سياسي

تناقضی که «عبدالناصر همتی» نمایان کرد


اظهارات اخیر رییس کل اسبق بانک مرکزی که صریحاً به چاپ پول در زمان تصدی گری خود اعتراف می کند، 2 گانگی وی در گفتار و کردار و غلبه «سیاست» را در موضع گیری هایش آشکار می کند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- الف نوشت: عبدالناصر همتی، رییس بانک مرکزی دولت دوازدهم و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400، یکی از جدی ترین منتقدین دولت کنونی و سیاست های اقتصادی آن بوده و مسئله چاپ پول همواره یکی از مهم ترین دستاویزهای او برای به چالش کشیدن دولت سیزدهم بوده است.

او از دو سال گذشته تا کنون ادعا دارد که دولت اقدام به چاپ پول بدون پشتوانه می کند و یکی از ریشه های اصلی تورم موجود در کشور را به آن مرتبط می داند.

  همتی در اردیبهشت ماه امسال خطاب به رییس جمهور نوشت: آقای رییس جمهور! تیم تبلیغاتی دولت شما مکرر اتهام سلطان چاپ پول زدند.

امروز روز قضاوت است.

آیا با همان روشی که دولت شما رایج کرد، نمی توان برای دولت سیزدهم از عنوان فوق سلطان چاپ پول استفاده کرد؟ حتما شما نیز امروز با کسب تجربه، به خوبی واقف شدید که علت اصلی رشد پایه پولی، نه در بانک مرکزی، بلکه ریشه در سیاست های مالی دولت و آن هم عمدتا به خاطر تحریم ها است.

البته، تشدید اخیر آن به رغم گشایش های ادعایی در ناترازی پرداخت های دولت و ناکارآمدی هایی است که در تغییر وسیع تیم اقتصادی مشهود بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تناقضی که «عبدالناصر همتی» نمایان کرد

تناقضی که «عبدالناصر همتی» نمایان کرد