مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 08:352023-06-17سياسي

همه در حفظ و نگهداری بناهای تاریخی مشارکت داشته باشند


زاهدان_ سرپرست معاونت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی سیستان وبلوچستان گفت:بناهای تاریخی زیادی در این استان پهناور وجود دارد که همه باید در حفظ و نگهداری بناهای تاریخی مشارکت داشته باشند.

- به گزارش، رضا کیخواه آریا صبح شنبه‬ در جمع اصحاب رسانه، گفت: بناهای تاریخی زیادی در استان پهناور سیستان و بلوچستان وجود دارد که میراث فرهنگی گذشتگان است که به ما به ‏‏ارث رسیده، از این حیث وظیفه همگان است که‬ در حفظ و نگهداری آن ها کوشا باشند.

وی ادامه داد: در خصوص حفظ و احیای بناهای تاریخی و میراث فرهنگی برنامه ‏‏ هایی در دستور کار قرار دارد و همه ساله بحث مرمت و احیای بناهای تاریخی مدنظر است ‎.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: یکی از اولویت های امسال، به روزرسانی طرح حفاظت و ‏‏مرمت از بناهای تاریخی است تا با اجرای آن، مرمت ها را با توجه به اعتبارات و بر اساس مطالعه طرح ها پیش ببریم.

وی گفت: حوزه معاونت میراث فرهنگی در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، فوق تخصصی بوده و بر این اساس، ارتباط مستقیمی با دانشگاه ها برای رشته ‏‏ های باستان شناسی، معماری، مرمت بنا و آثار برقرار کرده ایم تا دستاورد آن حفظ این ارتباط دوسویه و ارتقا و به‬ روز بودن طرفین ‏‏باش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه در حفظ و نگهداری بناهای تاریخی مشارکت داشته باشند

همه در حفظ و نگهداری بناهای تاریخی مشارکت داشته باشند