مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 19:052023-06-13اجتماعي

221 کودک کار با پدر و مادر خود زندگی می کنند


معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: 221 نفر از کودکان کار و خیابانی شناسایی شده در استان اردبیل به همراه پدر و مادر خود زندگی می کنند.

- خسرو امیدوار در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: 351 کودک کار و خیابانی در استان اردبیل شناسایی شدند که عمده آنها به همراه پدر و مادر خود گذران زندگی می کنند و چندان تنگنای مالی ندارند.

وی تصریح کرد: 200 نفر از این کودکان در مرکز استان و 151 کودک کار و خیابانی نیز در سایر شهرستان ها توسط بهزیستی شناسایی شده و به مراکز نگهداری و حمایتی معرفی شدند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: سازمان جهانی کار با توجه به اهمیت موضوع کار کودکان و نوجوانان که به صورت غیرقانونی انجام می شود، 22 خرداد را به عنوان روز جهانی مبارزه با کودکان کار و خیابانی معرفی کرده است.

امیدوار ضرورت ساماندهی این افراد را یادآور شد و افزود: بر اساس تعاریف جهانی افراد زیر 18 سال کودک محسوب شده و باید به جای کار کردن مشغول بازی، تفریحات سالم و گذران زندگی در کنار خانواده باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بخش کمی از این کودکان به دلیل تنگنای مالی خانواده خود تن به کار می دهند که اغلب این مشاغل نیز کاذب بوده و در سر چهارراه ها و معابر شلوغ مشغول فعالیت هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

221 کودک کار با پدر و مادر خود زندگی می کنند

221 کودک کار با پدر و مادر خود زندگی می کنند