مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 14:302023-06-10اقتصادي

استان گلستان تبلور تنوع سوغات و صنایع دستی+ فیلم


ایران یکی از 10 کشور پرجاذبه جهان و یکی از سه قطب برتر صنایع دستی جهان است و استان گلستان جزو برترین قطب های تولید کننده صنایع دستی کشور محسوب می شود.

-   * ساخت هفت بازارچه صنایع دستی در دستور کار قرار گرفت به گفته محمد جواد ساوری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در خصوص روند اجرای پروژه بازارچه دائمی صنایع دستی آق قلا که بزرگ ترین بازارچه صنایع دستی شمال کشور به شمار می رود، تاکنون بیش از 120 میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است که با تخصیص این اعتبار، طرح بازارچه دائمی صنایع دستی آق قلا در هفته دولت سال جاری بهره برداری خواهد شد.

  به اعتقاد کارشناسان، هنرمندان به عنوان تولیدکنندگان صنایع دستی آشنایی زیادی با علم روز بازاریابی ندارند و علاوه بر آن شرایط اقتصادی باعث تغییر سلیقه افراد در انتخاب کالاهای مورد نظر در سبد خرید شده که هنرمندان باید برای ادامه فعالیت در عرصه هنر با سلایق روز جامعه آشنا شوند و از سبک ها و الگوهای جدید در تولیدات خود استفاده کنند.

در خصوص  آسیب شناسی حوزه صنایع دستی باید به نداشتن بسته بندی مناسب اشاره کرد.

با وجود اینکه صنایع دستی گلستان به استان های مختلف ارسال و همچنین به کشورهای دیگر صادر می شود اما عملکرد ضعیف در بسته بندی یکی از  نقطه ضعف های صنایع دستی استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان گلستان تبلور تنوع سوغات و صنایع دستی+ فیلم

استان گلستان تبلور تنوع سوغات و صنایع دستی+ فیلم