مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 خرداد 1402 ساعت 08:202023-06-16پزشكي

کشف تاثیر رژیم های مختلف روی میکروب های روده و چاقی


دانشمندان در تحقیقات خود کشف کردند دسته ای از رژیم های غذایی، به طور مفیدی میکروبیوتای روده که در کاهش وزن نقش دارد را متعادل کنند.

- محققان در بررسی اخیر که در مجله Nutrients منتشر شد، داده های موجود را برای ارزیابی تأثیر درشت مغذی ها و الگوهای رژیم غذایی بر میکروبیوم روده در میان افراد دارای اضافه وزن و چاق بررسی کردند.

چاقی که به طور فزاینده ای شایع است خطر ابتلا به بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های قلبی عروقی، اختلالات متابولیک، دیابت و اختلالات اسکلتی عضلانی را افزایش داده و کیفیت زندگی را کاهش می دهد.

میکروب های روده یا میکروبیوتای روده برای حفظ سلامتی و جلوگیری از چاقی حیاتی هستند و شناسایی آن ها می تواند به توسعه استراتژی های کاهش وزن هدفمند بر اساس تعدیل میکروبی روده کمک کند.

در بررسی حاضر، محققان ارتباط بین الگوهای غذایی، میکروبیوم روده و چاقی را تعیین کردند.

بر اساس یافته ها، مصرف بیشتر پروتیین های حیوانی و پیروی از رژیم های غذایی غربی می تواند فراوانی باکتری های مفید را کاهش داده و باکتری های مضر روده و خطر چاقی را افزایش دهد.

در مقابل، افزایش مصرف پروتیین های گیاهی و پیروی از رژیم های مدیترانه ای باعث افزایش تعداد باکتری های ضد التهابی تولیدکننده بوتیرات، کاهش باکتری های پیش التهابی و افزایش تنوع باکتری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف تاثیر رژیم های مختلف روی میکروب های روده و چاقی

کشف تاثیر رژیم های مختلف روی میکروب های روده و چاقی