مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 خرداد 1402 ساعت 15:052023-06-16سياسي

«باکو» میزبان رایزنی های سیاسی دوره ای ازبکستان و آذربایجان


رایزنی های سیاسی دوره ای بین مقامات وزارت خارجه ازبکستان و آذربایجان در شهر «باکو» برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، رایزنی های سیاسی دوره ای بین دستگاه های سیاست خارجی ازبکستان و آذربایجان در شهر باکو برگزار شد.

ریاست هیئت ازبکستان را بابر عثمان اف معاون وزیر امور خارجه این کشور و ریاست هیئت آذربایجان را خلف خلف اف معاون وزیر امور خارجه این کشور بر عهده داشتند.

در این مذاکرات طیف گسترده ای از مسائل دستور کار دوجانبه از جمله گسترش همکاری های عملی در زمینه های مختلف، همکاری های متقابل در قالب چند جانبه بررسی و همچنین در مورد موضوعات روز منطقه ای و بین المللی تبادل نظر شد.

تاکید شد که در نتیجه توجه و تلاش های شخصی سران ازبکستان و آذربایجان روابط دوجانبه به سطح کاملاً جدید شراکت استراتژیک ارتقا یافته است.

گفت وگوهای سیاسی منظم در سطوح عالی و بالا برقرار شده، روابط بین پارلمانی تحکیم، پایه قراردادی- حقوقی همکاری ها گسترش یافته، حجم مبادلات بازرگانی رشد مستمر داشته و روابط بین مناطق توسعه یافته است.

علاوه بر این، طرفین در اجرای پروژه های مشترک و امیدوارکننده در زمینه های سرمایه گذاری، حمل و نقل، لجستیک، خودروسازی، انرژی، کشاورزی، گردشگری و فرهنگ مشارکت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«باکو» میزبان رایزنی های سیاسی دوره ای ازبکستان و آذربایجان

«باکو» میزبان رایزنی های سیاسی دوره ای ازبکستان و آذربایجان