مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 08:452023-06-03سياسي

اقدام جالب حوزه هنری/ بازسازی آثار هنری ماندگار مسجد جامع خرمشهر


آثار هنری به جای مانده از روزهای پیروزی و فتح خرمشهر که در این سال ها تا حدودی از بین رفته بود به همین حوزه هنری، بازسازی شد.

- خبرگزاری مهر ؛ گروه استان ها: مسجد جامع خرمشهر که نماد پیروزی برای ملت ایران به شمار می رود، با گذشت سال ها از پایان جنگ هنوز آثار ارزشمندی معنوی و مادی را در دل خود جای داده است که جفظ و نگهداری از آنها بسیار ارزشمند است.

یکی از فعالیت های ارزشمندی که از سوی حوزه هنری در روزهای اخیر صورت گرفت بازسازی آثار هنری و نقاشی های به جای مانده از روزهای فتح خرمشهر است که باگذشت سال ها در حال از بین رفتن بود.

ایده بازسازی از کجا آغاز شد؟ دبیر مجموعه رویدادهای ملی و منطقه ای خانه ام خرمشهر در گفتگو با خبرنگار مهر از بازسازی پنج اثر هنری دیوارهای مسجد جامع خرمشه به عنوان بخشی از آثار هنری – ملی این مسجد خبر داد و گفت: سال گذشته که بازدیدی از این نقاشی ها داشتیم، متوجه شدیم که روی آنها پوستر چسبانده شده و عملاً این آثار ملی آسیب دیده اند و در حال از بین رفتن بودند.

سید مهدی ابطحی ادامه داد: آثار مذکور آثار ماندگاری برای مردم کشور، خوزستان و به ویژه خرمشهر هستند که جزو اثرهای بازمانده از ایام جنگ تحمیلی به شمار می روند؛ این آثار در این سال ها مورد بی توجهی و غفلت قرار گرفته اند و به همین دلیل احیا و ترمیم آنها در د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام جالب حوزه هنری/ بازسازی آثار هنری ماندگار مسجد جامع خرمشهر

اقدام جالب حوزه هنری/ بازسازی آثار هنری ماندگار مسجد جامع خرمشهر