مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 12:362023-06-15سياسي

محسن اراکی: حوزه علمیه کار اصلی اش دخالت در سیاست است


محسن اراکی اراکی، عضو مجلس خبرگان گفت: کسی که ادعای فقاهت دارد و می گوید که حوزه نباید در سیاست دخالت کند آیا نمی فهمد که حوزه علمیه کار اصلی اش دخالت در سیاست است؟ امیرالمومنین علی علیه السلام اولین سیاسی جهان اسلام است و ما که ادعا می کنیم حوزه های علمیه علوی است، - محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان گفت: کسی که ادعای فقاهت دارد و می گوید که حوزه نباید در سیاست دخالت کند آیا نمی فهمد که حوزه علمیه کار اصلی اش دخالت در سیاست است؟ امیرالمومنین علی علیه السلام اولین سیاسی جهان اسلام است و ما که ادعا می کنیم حوزه های علمیه علوی است، باید به سیاست توجه شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن انتقاد از کسانی که در قم ادعای فقاهت دارند اما برخلاف دین و شریعت سخن می گویند تصریح کرد که نظام سیاسی ولایت فقیه در همه جای دنیا قابل اجرا است.

در واقع ولایت فقیه به همین معناست که با وجود معصوم علیه السّلام باید او رهبری کند و در عصر غیبت به نیابت از امام زمان ولی فقیه رهبری و زمام امور جامعه را بر عهده دارد تا امت گرفتار هرج و مرج و آنارشیسم (آنارشیست ها معتقدند بشر می تواند زندگی خود را با اصول اخلاقی اداره کند و احتیاجی به دستگاه حکومت ندارد) و تعبد به حاکمیت طاغوت نشود و احکام و ارزشهای الهی در جامعه عملی گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محسن اراکی: حوزه علمیه کار اصلی اش دخالت در سیاست است

محسن اراکی: حوزه علمیه کار اصلی اش دخالت در سیاست است