مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 09:412023-06-12پزشكي

عطر و بوی طالبی آقا علی عباس در بادرود پیچید+تصاویر و فیلم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نطنز، طالبـی یکی از پرطرفدارترین میوه های فصل تابستان حتی در آن سوی دنیاست و به خاطر عطر و طعم دلپذیرش بسیار محبوب است.

نام این گیاه از یک دهکده در ایتالیا گرفته شده است که در این محل طالبی برای اولین بار در سال 1700 میلادی کاشته شده است، طالبی متعلق به خانواده خیار و کدو است.

گرمک و طالبی شبیه خربزه هستند و از نظر غذا و پزشکی شباهت زیادی به خربزه دارند با این تفاوت که پیش از خربزه می رسند و لطیف تر هستند و هضم آن ها آسان تر است، طالبی و گرمک از میوه های پر آب فصل تابستان است و طالبی شیرین و خوشبوتر از گرمک است، قسمت های مورداستفاده طالبی و گرمک شامل میوه و تخم میوه آن است.

  یکی از تابلوهایی که این روزها در سطح شهرها و جاده های منتهی به شهر ها در سراسر کشور به ویژه در اصفهان می بینیم تابلوی طالبی یا گرمک آقا علی عباس است این تابلو ها نشان می دهد که این میوه شیرین و جذاب به بازار آمده و مردم هم میل زیادی برای خرید و مصرف آن دارند.

تولید 8750 تن طالبی در بادرود سعید خاکزاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز دراین باره اظهار کرد: سطح محصولات جالیزی شهرستان نطنز به ویژه منطقه بادرود 350 هکتار است که 5 درصد شهرستان را در برگرفته است و کاشت این محصول به طالبی، خیار، خربزه و گرمک برمی گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عطر و بوی طالبی آقا علی عباس در بادرود پیچید+تصاویر و فیلم

عطر و بوی طالبی آقا علی عباس در بادرود پیچید+تصاویر و فیلم