مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 09:402023-06-06پزشكي

متخصص تغذیه: نمک دریا مصرف نکنید


رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مردم از مصرف نمک دریا، نمک صورتی و آبی به طور جدی پرهیز کنند چون مصرف این نمک ها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، آرزو کاوه یی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نمک دارای 2 ماده از جمله سدیم و کلر است و سدیم از مواد مُغذی برای سوخت و ساز غذا به شمار می رود برای کارکرد صحیح عضلات مصرف نمک یددار نیاز است.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: هنگام بروز برخی از بیماری ها، اسهال و استفراغ و فعالیت های شدید بدنی نیاز به املاح افزایش می یابد بنابراین مصرف نمک یددار به عنوان یک ماده مغذی مورد نیاز است.

کاوه یی ادامه داد: در برخی از مناطق میزان مصرف نمک یددار در رژیم غذایی اندک است یا میزان ید موجود در خاک و زمین این مناطق کم بوده همچنین ساکنان این شهرها، غذاهای دریایی برای تامین یُد مورد نیاز بدن مصرف نمی کنند.

وی اظهار داشت: کمبود ید در بدن موجب بروز برخی از بیماری ها از جمله گواتر می شود که اوایل دهه 70 از هر 100 شهروند همدانی 68 نفر کمبود ید داشتند که از آن زمان، اضافه شدن ید به نمک در دستور کار قرار گرفت و این عدد طبق آخرین ارزیابی صورت گرفته در سال 1386 به 6 نفر کاهش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متخصص تغذیه: نمک دریا مصرف نکنید

متخصص تغذیه: نمک دریا مصرف نکنید