مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 14:502023-05-30بين الملل

روسیه، ناتو را به دامن زدن به تنش ها در کوزوو متهم کرد


وزارت خارجه روسیه به تنشهای اخیر در کوزوو واکنش نشان داد و ناتو را به تشدید تنش ها در سرکوب اقلیت صرب در این منطقه متهم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه به تنشهای اخیر در جمهوری کوزوو واکنش نشان داد و نیروهای ناتو را به تشدید تنش در منطقه متهم کرد.

براساس گزارشها، افزایش تنشها میان کوزوو علیه اقلیت صرب ساکن این منطقه که به مداخله نیروهای ناتو منجر شد باعث درگیری میان اقلیت صرب و نظامیان ناتو شده که به مجروح شدن دهها تن کشیده شد.

  دفتر مأموریت صلح بانان ناتو در کوزوو روز سه شنبه ضمن محکوم کردن خشونت ها بین اهالی صرب و نیروهای امنیتی کوزوو، اعلام کرد که در جریان این درگیری ها حداقل 25 نیروی این ائتلاف مجروح شده که حال سه نفر از آنها وخیم است.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به این تنشها گفته، نیروهای ناتو نه تنها فقدان حرفه ای بودن خود را نشان دادند بلکه به عاملی برای تشدید درگیریها تبدیل شده اند.

وزارت خارجه روسیه همچنین تاکید کرده، مسکو از غرب می خواهد که صربستان را تحریک نکند و بر مقامات کوزوو درباره وضعیت جاری تاثیر نگذارد.

تصاویر منتشر شده از درگیری ها نشان میدهد که پلیس کوزوو برای عقب راندن صربهای معترض از باتوم و گاز اشک آور استفاده می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه، ناتو را به دامن زدن به تنش ها در کوزوو متهم کرد

روسیه، ناتو را به دامن زدن به تنش ها در کوزوو متهم کرد