مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 19:402023-06-15سياسي

وزیر ارشاد: کردستان به درازای تاریخ در ایجاد فرهنگ و تمدن ایران بزرگ نقش داشته است


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان این مطلب که، کردستان به درازای تاریخ در ایجاد فرهنگ و تمدن ایران بزرگ نقش داشته است، گفت: رشادت ها و دلاوری مردم سربلند کردستان مرزها و جغرافیای سیاسی را درنوردیده و به عاملی برای قیام در میان مستضعفین و آزادی خواهان جهان تبدیل شده است.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بانه، محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز در یادواره کشوری شهدای 15 خرداد بانه اظهار کرد: تاریخ کردستان پر از روایت های ایثار و شهادت است که باید برای نسل های امروز و آینده بازگو شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: کردستان به درازای تاریخ در ایجاد فرهنگ و تمدن ایران بزرگ نقش داشته است، کردها از اقوام اصیل ایرانی هستند که طی هزاره ها و قرون و دهه ها با عزت از استقلال و آزادی ملت ایران عزیز دفاع کرده اند.

وی گفت: روایت ایستادگی مردم قهرمان کردستان و بانه برای همه نسل ها و جویندگان راه حقیقت شیرین و شنیدنی است و باید آن را منتقل کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه کجای دنیا شهری مثل بانه پیدا می شود که در یک روز بیش از 600 شهید را تقدیم عظمت کشورش بکند، گفت: شهدای دفاع مقدس از مهاجر و انصار در این منطقه روزها و شب های سختی را داشته اند و خانواده شهدا هم با ایثار و از خودگذشتگی در راستای دفاع از انقلاب، فرزندان عزیز خود را به قربانگاه بردند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر ارشاد: کردستان به درازای تاریخ در ایجاد فرهنگ و تمدن ایران بزرگ نقش داشته است

وزیر ارشاد: کردستان به درازای تاریخ در ایجاد فرهنگ و تمدن ایران بزرگ نقش داشته است