مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 12:152023-05-31بين الملل

«توازن» میان چین و غرب، برنامه اردوغان در سومین دوره ریاست


انتظار می رود «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه در سومین دوره پنج ساله خود به تعادل بین چین و غرب ادامه دهد، اما ناظران می گویند رفتار پکن با اقلیت اویغور در سین کیانگ چالشی برای روابط باقی خواهد ماند.

- توازن میان چین و غرب، برنامه اردوغان در سومین دوره ریاست انتظار می رود رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در سومین دوره پنج ساله خود به تعادل بین چین و غرب ادامه دهد، اما ناظران می گویند رفتار پکن با اقلیت اویغور در سین کیانگ چالشی برای روابط باقی خواهد ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست، شی جینپینگ، رییس جمهوری چین پس از پیروزی اردوغان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در روز یکشنبه مقابل کمال قلیچداراوغلو رهبر اپوزیسیون ترکیه که وعده سیاست خارجی متمایل به غرب را داده بود، به او تبریک گفت.

شی در پیام روز دوشنبه خود به اردوغان گفت که چین و ترکیه منافع مشترک گسترده ای دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دولتی شینهوا، شی در این پیام گفت: در سال های اخیر، توسعه روابط همکاری راهبردی چین و ترکیه شتاب خود را حفظ کرده و همکاری عملی در زمینه های مختلف پیشرفت مثبتی داشته است.

من توسعه روابط چین و ترکیه را ارج می نهم و آماده همکاری با اردوغان برای ارتقای درک متقابل و حمایت متقابل در موضوعات مربوط به منافع اصلی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«توازن» میان چین و غرب، برنامه اردوغان در سومین دوره ریاست

«توازن» میان چین و غرب، برنامه اردوغان در سومین دوره ریاست