مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 19:002023-06-13اقتصادي

صادرات 80000 مترمربع گلیم از «عنبران»


سالانه 80 هزار متر مربع گلیم تولید شده در شهر ملی گلیم عنبران صادر می شود.

- طیب امینی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: آنچه که در جشنواره ملی گلیم توجه رییس شورای جهانی صنایع دستی و معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی را به خود جلب کرد حضور بانوان و فرآیند خانواده محور در تولید گلیم و صنایع دستی منطقه نمین به ویژه عنبران بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر عنبران در سال 99 به عنوان شهر ملی گلیم معرفی شده، تلاش بر این است تا با تهیه پرونده این شهر آن را برای ثبت جهانی معرفی کنیم.

فرماندار شهرستان نمین به نقش اساطیری و سنتی اصیل تولید گلیم در منطقه عنبران اشاره کرد و گفت: تولید گلیم در این منطقه سابقه و سبقه 100 ساله دارد و در نقش های متنوع ترنج، لانه زنبوری و… تولیدات کیفی و مناسبی را در حوزه صنایع دستی گلیم شاهد هستیم.

امینی رتبه سوم عنبران را در تولید و عرضه گلیم در سطح کشور یادآور شد و افزود: گلایه فعالان این عرصه عدم حمایت از پوشش بیمه ای و پرداخت نشدن تسهیلات حمایتی بوده که انتظار می رود در سال جدید این موانع و مشکلات برطرف شود.

وی از گلیم عنبران به عنوان آمیخته هنر و صنعت یاد کرد و ادامه داد: چهار هزار بافنده در این حوزه سالانه بیش از 150 هزار متر مربع گلیم تولید و روانه بازار مصرف می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 80000 مترمربع گلیم از «عنبران»

صادرات 80000 مترمربع گلیم از «عنبران»