مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 10:202023-06-17اقتصادي

راهکار مقابله با بیابان زایی و تخریب سرزمین چیست؟


بسیاری از کارشناسان منابع طبیعی بر این باورند با وجود آنکه 88 درصد از اقلیم کشور خشک و نیمه خشک است، مقابله با بیابانزایی از دیرباز مورد توجه بوده است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: بیابان زایی به عنوان سومین چالش مهم جامعه جهانی در قرن 21 با اثرات گسترده اکولوژیکی اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی به ویژه فقر گسترده و تخریب منابع پایه همراه است که به واسطه فعالیت های انسانی و تغییرات آب وهوایی، فروپاشی سرزمین ها را درپی دارد.

همه ساله در آستانه روز جهانی مقابله با بیابانزایی از سوی کنوانسیون مقابله با بیابانزایی که یکی از مهم ترین نهادهای مدیریت پایدار سرزمین، هماهنگی ها و تبادل دانش در سطح دانش در جهان به شمار می رود، کشور ماهم به عنوان یکی از اعضای فعال کنوانسیون ایفای نقش می کند که این اقدام عموما در راستای ارتقای آگاهی نسبت به مخاطرات و چالش های بیابانزایی و تخریب سرزمین است.

طبق گزارش سازمان ملل متحد میزان بیابانزایی 30 برابر سریع تر از گذشته در حال افزایش است و به طورمیانگین بین 12 تا 14 میلیون هکتار در هر سال به مساحت بیابان ها افزوده می شود و هر روز تخریب اراضی با بیابانی شدن برای بشر حدود سه میلیارد دلار هزینه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار مقابله با بیابان زایی و تخریب سرزمین چیست؟

راهکار مقابله با بیابان زایی و تخریب سرزمین چیست؟