مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 12:202023-05-30سياسي

فقط آمار پزشکی قانونی درباره تعداد فوتی تصادفات قابل استناد است


رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در اصول پایه ‎ای سازمان پزشکی قانونی کشور، مهم ترین مأموریت خود را خدمت به مردم و کارآمدکردن سازمان می دانیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عباس مسجدی در تشریح این خبر گفت: هم در مجامع بین المللی و هم در کمیسیون ایمنی راه ها، تنها آمار پزشکی قانونی برای تعیین تعداد فوتی های ناشی از تصادفات مورد استناد رسمی و قانونی است، لذا هیچ یک از آمارهای منتشر شده توسط سایر دستگاه ها از صحت و جامعیت کافی برخوردار نیست.

وی با اشاره به بحث فوتی های ناشی از وقوع تصادفات در کشور، بیان کرد: در ایام 20 روزه تعطیلات نوروز 1402 (بازه زمانی 25 اسفند 1401 تا 15 فروردین 1402) هزار و 217 نفر از هموطنان عزیزمان در پی وقوع تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، 71 نفر افزایش داشته است.

مسجدی با اشاره به رشد 6.

2 درصدی تلفات حوادث رانندگی در نوروز سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، اظهار کرد: از کل جانباختگان نوروز امسال 884 نفر مرد و 333 نفر زن بودند.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه نقاط حادثه خیز و سطح کیفیت خودروها دو علت اصلی فوت هموطنان در سوانح رانندگی است، تصریح کرد: دستگاه های مختلفی عضو کمیته ایمنی راه ها هستند، سازمان پزشکی قانونی تنها دستگاهی است که هیچگونه بودجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقط آمار پزشکی قانونی درباره تعداد فوتی تصادفات قابل استناد است

فقط آمار پزشکی قانونی درباره تعداد فوتی تصادفات قابل استناد است