مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 11:562023-06-19فرهنگي

ماجرای «داغ آب» بر سقف ایوان چهلستون اصفهان چیست؟


شهرام امیری، مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: عملیات مرمت سقف ایوان کاخ چهلستون از چند سال گذشته در چند شاخصه آغاز شده است، در مرحله اول ستون های ایوان به خصوص سرستون ها به طور کامل مرمت شد و  90 درصد مرمت تزیینات دیواره ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه سقف ایوان چهلستون با هنر معرق چوب تزیین شده و هزاران چوب به صورت پازل در هم تنیده، خاطرنشان کرد: برخی از چوب های سقف در طول سالیان سال فرو ریخته و در حال مرمت است.

امیری با بیان اینکه سومین مرحله در حال انجام مرمت، موزون سازی رنگ سقف، بدنه و دیواره های ایوان است، افزود: چهارمین مرحله زدودن نم ها از سقف است که از سنوات گذشته، اثرش بر سقف باقی مانده و 60 درصد آن انجام شده و پنجمین مرحله، استحکام بخشی سازه داخل دوپوش ایوان است که 80 درصد آن به اتمام رسیده است.

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان در پاسخ به این سؤال که نم زدگی های روی سقف ایوان چه مشکلی برای چوب های سقف ایجاد می کند، گفت: سقف ایوان چهلستون دوپوسته است، میان سقف اصلی و سقف دوم فضای دو متری وجود دارد.

وی ادامه داد: این سقف در دهه های 40 و 50 ایزوله شده و این نم زدگی روی سقف ایوان چهلستون متعلق به اواخر دوران قاجار و اوایل په


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای «داغ آب» بر سقف ایوان چهلستون اصفهان چیست؟

ماجرای «داغ آب» بر سقف ایوان چهلستون اصفهان چیست؟