مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 15:152023-06-08پزشكي

کاهش 25 درصدی استفاده از قند و نمک در محصولات فرآوری شده همدان


رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان از کاهش 25 درصدی استفاده از قند، چربی و نمک در محصولات فرآوری شده همدان طی سال های اخیر خبر داد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی مجذوبی ظهر امروز در همایش روز جهانی غذا ضمن تبریک این روز به همه فعالان و تولیدکنندگان عرصه غذا اظهار کرد: وقتی از مولفه های سلامت صحبت می کنیم باید نگاهی به موضوع غذا داشته باشیم و از نقش غذا در بروز بیماری های غیرواگیر غافل نباشیم.

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی و فرآوری شده دو محور اصلی غذا هستند عنوان کرد: بهداشت مواد غذایی سالانه بر سلامت میلیون ها نفر اثرات جدی دارد و عمدتا کشورهایی که از نظر بهداشتی در رده های پایین تری هستند، بیشترین مشکلات را از ناحیه بهداشت مواد غذایی و بیماری های آن دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: سموم یکی از مهمترین محورهای تهدید سلامت غذایی است که معاونت غذا و دارو سال گذشته در ارتقای برخی شاخص های این حوزه عملکرد موثری داشته است.

وی تصریح کرد: با رعایت دستورالعمل ها استفاده از قند، چربی و نمک در محصولات فرآوری شده طی پنج تا هفت سال گذشته حدود 25 درصد کاهش داشته که جای خرسندی است.

مجذوبی یکی از رسالت های دانشگاه علوم پزشکی و برخی دستگاه های اجرایی، کنترل سلامت تولیدکننده های مواد غذایی دانست و گفت: با همکار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 25 درصدی استفاده از قند و نمک در محصولات فرآوری شده همدان

کاهش 25 درصدی استفاده از قند و نمک در محصولات فرآوری شده همدان