مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 18:402023-06-12سياسي

ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس رفع شد


سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: تقریباً تمام ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس بررسی و رفع شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی حدادی با اشاره به نشست امروز (دوشنبه 22 خردادماه) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: بررسی باقی ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در دستورکار کمیسیون بود که بیشتر ایرادات عبارتی بود و اصلاح شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در موضوع بیان دلایل رد صلاحیت کاندیداها مقرر شد که در صورتی که انتشار و افشای دلایل رد صلاحیت مستلزم توضیح یا تبیین از سوی شورای نگهبان بود، این کار به نحو مقتضی عمومی شود.

وی اظهار داشت: شورای نگهبان در خصوص برخورد با تخریب یا انتشار اخبار جعلی نسبت به کاندیداها ابهامی گرفته بود و سوال این بود که تخریب به چه معنا است که در ماده مربوطه تاکید شد تخریب ارتکاب هرگونه جرم علیه اشخاص، توهین، افترا و نشر اکاذیب است.

این نماینده مجلس گفت: تقریباً تمام ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس بررسی و رفع شد، اما از آنجایی که هنوز هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تناسبی شدن انتخابات تهران اظهارنظر نکرده است به این موضوع ورود نکردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس رفع شد

ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس رفع شد