مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 16:052023-06-11اقتصادي

استانداردهای بین المللی نانو به سرپرستی ایران تدوین می شود


ستاد توسعه فناوری های نانو و میکرو از تدوین چندین استاندارد بین المللی در حوزه های مختلف نانوفناوری به سرپرستی ایران و استفاده از ظرفیت دانشمندان و نخبگان در این زمینه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، با ورود فناوری های نوین و نوظهور یکی از دغدغه های ایجادشده، تدوین استانداردهایی است که در تولید محصول و ارائه خدمات کاربردی هستند.

در واقع این استانداردسازی به نوعی یک زیرساخت مؤثر و راهبردی در توسعه فناوری های نوین محسوب می شود.

استانداردسازی بهترین و کاراترین پشتیبان برای توسعه بازار و تجارت در بازار است و می تواند صادرات محصولات را نیز گسترش دهد.

فناوری نانو از جمله فناوری هایی است که برای بقا در بازار داخلی و بین المللی نیازمند تدوین و تالیف استانداردهای مختلف است.

بر همین اساس ستاد توسعه فناوری های نانو و میکرو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت دانشمندان و نخبگان این حوزه بتواند در تدوین استانداردهای جهانی ایفای نقش کند.

بر اساس گزارش های موجود تاکنون مجموعا 103 استاندارد بین المللی در کمیته فنی فناوری نانو ایزو منتشر و از این تعداد حدود 10 استاندارد با مسؤولیت ایران تدوین شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استانداردهای بین المللی نانو به سرپرستی ایران تدوین می شود

استانداردهای بین المللی نانو به سرپرستی ایران تدوین می شود