مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 19:152023-06-18اقتصادي

«سفیدک دروغین» مزارع سیب زمینی اردبیل را تهدید می کند


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: بیماری قارچی «سفیدک دروغین» در مزارع سیب زمینی، عمل آوری این محصول را به شدت تهدید می کند.

- اردبیل- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: بیماری قارچی سفیدک دروغین در مزارع سیب زمینی، عمل آوری این محصول را به شدت تهدید می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سیاوش نیرومند عصر یکشنبه در جریان بازدید از مزارع سیب زمینی اردبیل اظهار کرد: دشت اردبیل قطب تولید سیب زمینی است به طوری که یک پنجم سیب زمینی کشور در این دشت تولید می شود.

وی تصریح کرد: 15 هزار هکتار از اراضی دشت اردبیل امسال به کشت سیب زمینی اختصاص یافته که پیش بینی می کنیم 600 هزار تن محصول از مزارع سیب زمینی برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل، تغییر آب و هوایی و شرایط بارندگی های اخیر و افزایش رطوبت ایجاد شده را زمینه ساز رشد بیماری قارچی سفیدک دروغین اعلام کرد و گفت: در این شرایط که دمای هوا به طور میانگین 18 تا 22 درجه است، بیماری قارچی سفیدک دروغین زمینه رشد بیشتری پیدا می کند که امیدواریم با رصد و پایش روزانه کشاورزان کنترل این بیماری را شاهد باشیم.

برومند با اشاره به استفاده از راهکارهای علمی و عملی در این حوزه افزود: به کشاورزان توصیه می شود سمپاشی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند تا با سمپاشی مراحل سه گانه و استفاده از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سفیدک دروغین» مزارع سیب زمینی اردبیل را تهدید می کند

«سفیدک دروغین» مزارع سیب زمینی اردبیل را تهدید می کند